Snel even een stukkie - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Robbert en Henriette van Hiele/deGoei - WaarBenJij.nu Snel even een stukkie - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Robbert en Henriette van Hiele/deGoei - WaarBenJij.nu

Snel even een stukkie

Door: Robbert en Henriette

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Henriette

04 April 2011 | Taiwan, Taipei

Beste mensen,

We zijn amper weg of er staat al een eerste berichtje op onze site. Sterker, we zijn nog onderweg. We zitten op het vliegveld van Taipei, Taiwan en hebben al bijna onze 10 uur tussentijd Taiwan erop zitten. Het is hier zoals overal in Oost Azie rustig, vriendelijk, goed geregeld, schoon en misschien een tikje saai wat tegelijk weer erg fijn is. En door dit kleine berichtje te schrijven scoren we weer een vlaggetje erbij op onze site, ook niet onbelangrijk! Onze belangrijkste items vandaag waren zicht op het presidentieel paleis, een overheerlijk vegetarisch restaurantje, onberispelijke metro en bussen voor een schijntje van wat je er in west-europese landen voor betaalt (wat is er mis gegaan met ons kapitalisme), zeer hippe jongeren die braaf hun huiswerk maakten in de starbucks en de oudste tempel van Taipei waar het een komen en gaan van mensen was. We hebben er een paar gevolgd tijdens hun rituelen. Het begint met het kopen van wierookstokjes of andere offergaven. Vervolgens gaan ze voor verschillende beelden gebaren en gebeden uitvoeren. Een deel van de offergaven blijft daar achter. Een heel belangrijk ritueel is het wapperen met voorwerpjes in de rook van de stokjes. Daarmee kun je dan alle mooie souvenirs voor het thuisfront een heilige walm meegeven. De offertafels komen steeds voller te staan. Of die spullen 's avonds weer in de winkeltjes verdwijnen of aan de armen geschonken worden weten we naturlijk niet. We zien veel echte devotie maar er valt ongetwijfeld ook een goede boterham te verdienen. Alles bij elkaar hebben we genoeg gelopen en gezien om voor de volgende 12 uur of zoiets,

groetjes aan iedereen die ons lief is,

Robbert en Henriette.

• 04 April 2011 - 13:51

Jieneke:

Hopelijk wordt er niet een of andere zoon verdrietig nu ik de eerste ben ... zette toevallig net mijn pc aan.
    Wij zijn net terug uit Laos, wilde nou echt eens gauw langs Het Schoor om onze wereldreizen uit te wisselen ... dat stel ik dus nog maar even uit. Geniet van al het nieuwe en elkaar!

• 04 April 2011 - 15:04

Henriette:

Wat een verrassing! Nu al een berichtje.
    Heerlijk om weer even op deze manier met jullie mee te mogen reizen. Ik ben vandaag niet verder gekomen dan Bladel :)

lieve groetjes,
    Henriette

• 04 April 2011 - 15:44

Rosemarie:

hoi Henriëtte en Robbert,
    Mijn reizen gaan de laatste tijd richting Veldhoven, Wintelre en Boxtel, dus het is weer leuk om te lezen hoe het in Taiwan is. En ja, ik heb de laatste keer aangebeld in Veldhoven, maar jullie waren er helaas niet (nu weet ik ten minste waar jullie zitten!)
    Veel plezier en groetjes,
    Rosemarie & boys

• 04 April 2011 - 15:53

Pierre:

Wat een goedgeplande reis; toch niet voor niks, deze tussenlanding. Zoveel indrukken alweer. En dit is nog maar het begin, dat belooft wat!

• 04 April 2011 - 16:37

Joost:

hier verdrietige zoon nummer 1.

lekker nieuws! ik krijg er honger van, en zin om op stap te gaan.

net terug uit de ardennen, alweer ons een steengroeve te koop werd aangeboden. hartstikke mooi, overwoekerd, zelfs nog met een mini spoortje erin en vast allerlei zeldzame vleermuizen. prachtig dus. maar wat moet je er mee.

ok dikke zoen en succes met de tweede etape x

• 04 April 2011 - 16:44

Lia:

Hey hallo

Taiwan in vogelvlucht gezien,alweer een land erbij voor jullie en nu op naar de volgende!!
    Goede vlucht gewenst en heel veel plezier daar in New-Zealand en doe al onze vrienden daar heel veel groetjes!!

Liefs Lia en co

• 08 April 2011 - 12:51

Kim:

Ola! Ben inmiddels wel benieuwd of jullie plaats van bestemming hebben bereikt. Dat moet inmiddels gelukt zijn toch?
    @Joost: in sommige steengroeves kun je....klimmen! Miss heeft je broertje dan eens interesse om mee te doen met een plannetje van jullie ;-)

• 09 April 2011 - 18:24

Marie Louise:

Hallo Reizigers,
    Wij blijven natuurlijk ver achter met het verzamelen van vlaggetjes. Als ieder ieder Grieks eiland nu een eigen vlaggetje had dan scoorden we wel.
    Hopelijk zijn jullie inmiddels goed aangekomen. Kunnen jullie ook Skypen?
    Wij wel de skypenaam is; vanerp.ml
    wie weet spreken we elkaar nog zo.
    Liefs en groeten Jan & Marie Louise